Muskel

muscle

kredsløb

run

Pilates/ball

pilates

Boxing

boxing

Zumba

zumba

Spinning

spinning

Hvad er hvad?

Nedenfor kan du læse mere om de forskellige former for motion, som vi tilbyder i centret.


Mix Bodytoning/puls

Timen er bygget op med en opvarmning, 15 min dans som er en blanding af Zumba og en masse andre stilarter, og 40 min styrketræning hvor udholdenhed og styrke kommer på prøve. Der er fokus på overkrop, korset, balder og ben, som bliver trænet ved hjælp af mange redskaber. Timen er intens og der bliver sørget for, at pulsen varierer for at forbedre konditionen. Effektivitet og glæde ved at træne er sat i stor fokus.


 

BOKWA er et unikt træningskoncept hvor indlæringen er sjov, nem og effektiv.
Man danser bogstaver, tal og symboler til nutidens mest populære musik hits. 
Forbrænder op til 1200 kalorier pr. time.

Det kaldes for det nye zumba.

 

Spinning generelt

Konditionstræning på cykel hvor intensiteten varierer meget. Cykelsko med både look- og psd-system kan bruges. Cykelshorts med polstring i enden, anbefales. Har man ikke købt cykelsko, har vi spænder, til at sætte på pedalerne, så det er muligt at cykle med kondisko også. Cykelsko udlejes ikke.

Spinning er godt hvis man vil forbedre sin kondition, fedtforbrænde, styrke muskler i balder og lår og så er det rart at cykle sammen med andre. Spinning er individuelt og personligt udfordrene.

Har du ikke prøvet det før skal du komme 10min før timen begynder, så vil instruktøren sætte dig ind i det.

Derefter skal du langsomt prøve at følge med i alt hvad instruktøren siger.

 

Pilates/effekt/yoga MIX

Er en enestående træningsform, som træner kropsbevistheden igennem anatomisk korrekte bevægelser. Disse bevægelser giver dig en stærk og smidig mave-muskulatur, lænd og skuldre.

Resultatet ved træningen er både fysisk og psykisk velvære, med en harmonisk kropsholdning og forøget energi.

Det er udfordrende, kan virke hårdt men dog ikke udmattende.

Når man laver denne form for træning, så handler det lige så meget om tankens kraft som fysisk styrke.

Man sætter tempoet ned og fokuserer på vejrtrækningen, og den enkelte øvelse i samspil med hele kroppen. Herved styrker man både krop og sind.

 

Zumba/Bodytoning

Timen er bygget op med ca.20 min zumba som opvarmning derefter toner vi kroppen så man får stærke og udholdende muskler, uden at pumpe dem, ved hjælp af redskaber som f.eks. elastikker, exertubes, håndvægte og bodybarer eller med egen vægt. Musklerne får lov at arbejde med relativt lav vægt men med mange gentagelser, derved øger man både styrke og udholdenheden i musklerne. Overkrop, korset, balder og lår bliver trænet i forskellige øvelser som ikke nødvendigvis er de samme fra gang til gang.

 

Step/Puls/Pump

Konditionstræning hvor der indrages en stepbænk. Stepbænken kan indstilles i forskellige højder, alt efter ønsket belastning. Step er især godt for ben og balder ,og er en sjov og effektiv konditions- og fedtforbrænings-træning med pumping af muskler mixet ind mellem step og kondition.

 

Puls/Styrke – Stationstræning:

Hvis du kan lide effektiv træning og har et ønske om at forbedre din styrke, kondition og forbrænding, så er Puls/Styrke – Stationstræning holdet for dig. Timen er bygget op omkring en række stationer, hvor du laver en øvelse i et bestemt tidsrum og herefter skifter til en ny øvelse. Både kropsvægtøvelser, håndvægte, elastikker, vægtstænger m.m. indgår. Det er således let og effektiv træning med øvelser som både forbedrer din styrke og kondition. Øvelserne kan laves i dit eget tempo, og Katrine sørger selvfølgelig for at hjælpe med teknikken!

Fordele ved Puls/Styrke – Stationstræning:
- Simple øvelser gør, at du kan fokusere på at træne så effektivt som muligt.
- Variationen af øvelser betyder, at træningen ikke bliver kedelig!
- Du er selv herre over intensiteten.
- Både din kondition og styrke forbedres.
- Din forbrænding øges markant.


 

Puls/Styrke:

 

Puls/Styrke-holdet er en kombination af konditionstræning/kredsløbstræning i form af høj intensitetsøvelser samt intensiv styrketræning af hele kroppen. Holdtimen består af simple, men fysisk hårde øvelser både i forhold til konditions- og styrketræning, og du sætter selv niveauet for, hvor hårdt det skal være. Der benyttes både kropsvægtøvelser, håndvægte, elastikker, vægtstænger m.m. Det er derfor et hold, hvor alle kan være med, da Katrine hjælper med teknikken. Puls/Styrke er således for dig, der kan lide at træne effektivt og få sved på panden via simple, men hårde øvelser, der både forbedrer din styrke og kondition!

 

Puls/Styrke-holdet bidrager til:
- Øget forbrænding.

 

- Boost af din kondition.

 

- Større muskelmasse.

- Toning af hele kroppen.


(HIIT=høj intensitets interval træning)

 

PoleFitness

Foregår på den berømte, stripperstang her er der udviklet en akrobatisk træning det styrker hele kroppen. Der er både  begynderhold, og hold for øvet. På begynder hold lærer man de forskellige teknikker og greb.Og på øvet er det mere serielagt.